Tiedotteet

Nigel Cabourn ja Tretorn lanseerasivat Pitti Uomossa Sarek -malliston, joka on nimensä mukaisesti inspiroitunut pohjoisruotsin suurimmasta kansallispuistosta

THE SS2o COLLECTION IS A TRIBUTE TO THE EXTREME WILDERNESS IN SAREK, SWEDEN.    The collaboration between Tretorn and Nigel Cabourn is based on a shared ethos and passion for creating garments that are produced to the highest quality; are functional…

Ensimmäistä kertaa järjestettävät OutDoor by ISPO -messut Munchenissä 30.6-3.7.2019

From climbing, hiking and trail running to water sports, adventure travel and urban outdoor: more than 1,000 exhibitors from 35 countries will be showcasing their latest products from June 30 to July 3, 2019 at the first ever OutDoor by…

SAVE THE DATE! SUHDANTEET 2020 SEMINAARI 2.10.2019

Suhdanteet 2020 – Elinvoimaisen tuote- ja palvelukaupan tulevaisuus   Aika: Keskiviikkona 2.10.2019 klo 12.00–16.30 Paikka: Finlandia-talo, Mannerheimintie 13 Hinta: 100 € (ei-jäseniltä 180 €) Ilmoittautuminen: 30.9. mennessä täällä.   Seminaarin ohjelma 12.00 Kaupan tulevaisuus 14.00 Kahvitauko 14.20 Jakautuminen rinnakkaisseminaareihin 16.30…

Muoti- ja urheilukaupan kokonaismyynti laskussa – kotimainen verkkokauppa kasvaa kohisten

Muoti- ja urheilukaupassa vuoden ensimmäinen neljännes lupaili hyvää myyntien kiriessä reilun kolmen prosentin kasvuun. Kevään aikana myynti kuitenkin lähti laskuun. Kumulatiivista myynnin laskua tammi-toukokuussa kertyi muotikaupassa 3,5 % ja urheilukaupassa 2,7 % vuoden takaiseen. Positiivista tilanteessa on kotimaisen verkkokaupan nopea kasvu.…

Sähköpyörämyynti kasvoi viime vuonna 135%

Julkaistu 15.03.2019 Urheilun vähittäis- ja tukkukauppa ry:n tilastoista käy ilmi, että sähköpyörien myynti kasvoi vuonna 2018 yli kaksinkertaiseksi verrattuna vuoteen 2017. Sähköpyörien osuus polkupyörien kokonaismyynnistä oli viiden prosentin luokkaa kaikkiaan noin 270 000 Suomessa myydystä polkupyörästä ja tämän prosenttiosuuden uskotaan kasvavan…

Aamupäivä urheilu- ja muotikaupan ammattilaisille:

Ajankohta: 21. maaliskuuta 2019, klo 9.00-12.45 Paikka: Sofia Future Farm, Sofiankatu 4, Helsinki www.sofiafuturefarm.fi OHJELMA 8.30 alkaen aamukahvitarjoilu 9.00 Magic Sauce of Retail, Ilona Oksanen, Werk Retail Mitä menestyksekkääseen reseptiin ja retail strategiaan vaaditaan? Mitkä eri elementit ohjaavat kuluttajakokemusta tulevaisuuden…

Urheilukauppa kasvaa lumettomasta alkutalvesta huolimatta (tiedote 19.12.2018)

Urheilukauppa on käynyt tänä syksynä Suomessa viime vuotta huomattavasti vilkkaammin. Hiihtämisen trendi jatkuu ja koko alalla odotetaan positiivista kehitystä myös vuonna 2019. Urheilun vähittäis- ja tukkukauppa ry:n tilastoista käy ilmi, että syys-marraskuussa tukkukaupan myyntiluvut ovat kasvaneet merkittävästi viime vuoteen verrattuna.…

Verkkokaupan menestystekijät - mistä tehoa myyntiin ja asiakashankintaan?

Suomessa perinteisesti projekteja johdetaan tuote- ja teknologiavetoisesti, mutta mitkä asiat oikeasti ovat tärkeitä verkkokaupan kasvussa? Mitä osaamista verkkokaupan menestys vaatii ja miten se tulisi organisoida? Mitä eroja on eri toimialoilla ja miten luodaan palveleva monikanavainen asiointikokemus kaikkiin asiakaskohtaamisiin? Jäsenistön toiveesta…