Tiedotteet

SUHDANTEET 2018 - MUOTI JA URHEILU -seminaari

Vain muutos on varmaa, mutta miten jatkuvaan muutokseen liittyvät uhat muutetaan mahdollisuuksiksi? Mikä on epävarmaa ja miten epävarmuuteen varaudutaan? Miltä käyttötavarakaupan tulevaisuus oikeasti näyttää? Näihin kysymyksiin saadaan vastauksia 20.9.2017 klo 11-16 SUHDANTEET 2018 -tapahtumassa Messukeskuksen Kokoustamossa, Messuaukio 1 (sisäänkäynti Holiday Inn -hotellin aulasta). …

Nordic Sport Forum 7.4.2017

The first ever Nordic Sport Forum takes place in Helsinki. Date: Friday, April 7, 2017 Time: 9:00-12:00 Place: Amer Sports, Konepajankuja 6, Helsinki   Come join us to hear the latest exciting sports industry news, to engage in discussions and…

YouSport.fi ja MTV.fi yhteistyöhön

YouSport.fi ja MTV.fi ovat sopineet sisältöyhteistyön aloittamisesta. Jatkossa YouSport.fi tuottaa kuntoilua, liikuntaa ja hyvinvointia koskevaa sisältöä MTV.fi-mediaan. Sopimuksen molemminpuolisena tavoitteena on jakaa kuluttajaa hyödyttävää urheiluun ja vapaa-aikaan pureutuvaa sisältöä suurelle yleisölle. Yhteistyö alkaa tällä viikolla. ”Yhteistyö avaa YouSport.fi:n asiantuntevissa artikkeleissa…

Urheilukauppa kokosi rivinsä YouSport.fi -palveluun

Suomalainen urheilu- ja ulkoilumedia saa uutta potkua. Alalle ponnistaa urheilukaupan YouSport.fi –verkkopalvelu, joka avautuu 1.12.2016 klo 10.00. Toimialalla ennennäkemätöntä yhteistoimintaa: kilpailevat yritykset perustivat yhteisen verkkopalvelun. Urheilukauppa tänä vuonna prosentin kokonaiskasvussa. Tämän sisällä jalkineet +4,4 %, vaatteet +2,5 %, välineet -0,6…

Nuori on valistunut kuluttaja, joka suosii myymälästä ostamista

Kivijalkakauppa on edelleen ylivoimainen ykkönen nuorten suosimana ostopaikkana, vaikka verkkokaupasta puhutaan paljon. Tämä käy ilmi Urheilu- ja Vapaa-aikatukkuliikkeet (UVT) ry:n teettämästä tutkimuksesta, jolla selvitettiin kuluttajien ostokäyttäytymistä. Nuoren kuluttajan kannalta myymälän sijainnilla ja tuotevalikoimalla on suuri merkitys. Nuoret tulevat myymälään ostotarkoituksella…

Käyttö- ja kulutustavarakaupan alkuvuoden kehitys lupaavaa

Alkuvuosi on ollut positiivinen mutta vaihteleva käyttö- ja kulutustavarakaupan sektoreilla. Rautakaupassa ja kodintekniikassa kauppa käy rakentamisen suhdanteiden siivittämänä. Tammi-maaliskuu oli monilla toimialoilla haastava, mutta kevät on virkistänyt kaupankäyntiä. Miinuksilta ei kuitenkaan täysin vältytty. Rautakaupassa vuoden 2016 ensimmäinen kolmannes lähti käyntiin…

Urheilukauppaan tullaan ostomielessä

Urheilukaupalla on suhdanteista huolimatta mennyt suhteellisen hyvin. Ovensuukyselyn mukaan kuluttajat ovat liikkeellä ostomielessä ja hankinnat tehdään mieluummin myymälästä kuin verkkokaupasta. Myyjien osaamisella on huomattava vaikutusta ostopäätösten tekoon. Ongelma on, että vain harva myymälässä asioiva kohtaa myyjän. Urheilu- ja vapaa-aikatukkuliikkeet (UVT)…

Urheilukauppa jatkaa hyvässä vireessä vuoteen 2016

Urheilu- ja Vapaa-aikatukkuliikkeet ry:n loka-marraskuussa teettämän suhdannekyselyn mukaan urheilutukkukaupan liikevaihdon odotetaan pääasiassa kasvavan vuonna 2016. Paineita tukkuhintatason nostamiseen on yli 80 prosentilla vastaajista. Urheilu- ja vapaa-ajan tavarantoimittajista 82 prosenttia arvioi liikevaihtonsa kasvavan vuonna 2016. Lähes kolmannes vastaajista odottaa tulevalta vuodelta…