26.11.2019 ISPO Academy Finland

Ensimmäistä kertaa Suomessa järjestettävä ISPO Academy on maailman suurimpien urheilualan ISPO-messujen rinnalle kehitetty koulutuskonsepti, joka kokoaa brändien ja kaupanalan ammattilaisille ajankohtaista ja mielenkiintoista tietoa niin maailmalta kuin kotimarkkinoilta. Tilaisuus on tarkoitettu suomalaisille urheilun tukku- ja vähittäiskaupan yrityksissä työskenteleville ammattilaisille. Puheenvuorot pidetään pääsääntöisesti suomeksi. Kansainväliset esiintyjät puhuvat englanniksi.

Tervetuloa oppimaan, inspiroitumaan ja verkostoitumaan!

 

OHJELMA, 26.11.2019

9:30 ILMOITTAUTUMINEN JA AAMUKAHVIT

10:00 TERVETULOA

Hanna-Liisa Erkheikki, UVT ry

Timo Lepistö, Active Brands Finland Oy

OPENING ADDRESS BY ISPO, Martin Kössler, ISPO senior associate

 

10:15 DIGITALISAATIO – AMAZON ON TÄÄLLÄ, HALUSIT TAI ET

Markus Varsikko, Dash Retail Consulting

Yhdysvalloissa Amazon robotit kuljettavat paketteja jo kotiovelle. Suomessa jännitetään edelleen, milloin Amazon tulee tänne. Suomen paras Amazon asiantuntija Markus Varsikko konsultoi työkseen kotimaassa ja ulkomailla yrityksiä, jotka haluavat myydä tuotteitaan verkossa ja kertoo puheenvuorossaan miksi Amazon vaikuttaa tulevaisuudessa myös sinun yrityksesi kaupankäyntiin, huolimatta siitä myydäänkö tuotteitasi Amazonissa tai ei, sekä perustelee miksi, kenelle ja miten Amazonissa myyminen voisi toimia. 

 

10:45 TRAMPOLIINITEMPPUJA ILMASSA JA VERKOSSA

Marko Manninen, VP, Head of Sales and Marketing, Acon Finland Oy 

Pohjois-Suomesta lähtöisin oleva Acon tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman laadukkaita ja innovatiivisia, toimintaan aktivoivia vapaa-ajantuotteita, järjestää kansainvälisiä trampoliinitempauksia ja tekee onnistunutta kauppaa Amazonin kautta. 10 miljoonan euron liikevaihdosta merkittävä osa tulee Amerikan markkinoilta. Miten pieni oululaisyritys tekee tämän?

 

11:15 TYÖKALUJA KAUPAN SÄILYTTÄMISEKSI KIVIJALASSA

Juhana Lamberg, Country manager, Musti ja Mirri

Pohjoismaiden suurimman lemmikkitarvikeketjun Suomen maajohtaja Juhana Lamberg kertoo miten kansainvälinen erikoisliikeketju rakentaa asiakaskokemusta paikallisesti ja miten onnistunutta asiakasuskollisuutta kasvattavaa ”musti-fiilistä” johdetaan ja ylläpidetään menestyksekkäästi.

 

11:45 OPPORTUNITIES FOR FINNISH BRANDS AND RETAILERS WITH CHINESE CONSUMERS

Martin Kössler, ISPO senior associate

ISPO:a Pohjoismaissa edustavalla Martin Kösslerillä on yli 25 vuoden kokemus outdoor-alasta, kansainvälisestä kaupasta ja verkostoista eri tehtävissä. Mm. Gorella ja Haglöfsillä työskennellyt Martin on ollut mukana perustamassa Scandinavian Outdoor Groupia, ISPO China Market ohjelmaa ja Kiinan ISPO -messuja sekä lukuisissa eri projekteissa, joissa siltoja on rakennettu länsimaiden ja Kiinan välille.

 

12:15 – 13:15 LOUNAS

 

13:15 IS SUSTAINABILITY A BUZZ WORD OR TOP OF MIND IN SPORT AND OUTDOOR BUSINESS? – What are the most transformational actions to prioritise to become more sustainable?

Mia Tapio, Founder, Eternal mindset AB

Eternal Mindset nimistä vastuullisuuteen erikoistunutta konsultointiyritystä luotsaavalla Mia Tapiolla on yli 20 vuoden kokemus urheilu- ja outdoor-alan tunnetuimpien pohjoismaisten brändien (Fjällräven, Haglöfs, Houdini and Peak Performance) tuotekehityksestä ja vastuullisuudesta. Tänä päivänä Mia motivoi ja auttaa yrityksiä luomaan tavoitteellisia vastuullisuusstrategioita ja implementoimaan niitä käytäntöön.

 

13:45 EI PAKKAUSROSKALLE! Suomalainen RePack vähentää verkkokaupan pakkausroskaa paketti kerrallaan.

Jonne Hellgren, CEO & co-founder, RePack

RePack on palautettava, uudelleenkäytettävä pakkaus, jonka asiakas voi ostaa erillismaksusta verkko-ostoksen yhteydessä. Palauttamiseen kannustetaan tulevista ostoksista saatavilla alennuksilla.

 

14:15 MIKÄ MYY, KUKA OSTAA JA MIKSI? Päivä huipentuu kovatasoiseen paneelikeskusteluun, jossa perehdytään suomalaisen urheilu- ja outdoor-vähittäiskaupan ja brändien tapaan puhutella digiajan asiakasta. Alati muuttuva kuluttajakäyttäytyminen pitää toimialaa valppaana. Kuluttajat tekevät ostopäätöksensä markkinointiviestien ristitulessa. Miten, mistä ja miksi asiakas ostaa ja miten häneen voidaan vaikuttaa? Media- ja vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijat tuovat oman näkemyksensä keskusteluun. Moderaattorina triathlonisti ja digitaalisen median asiantuntija Jere Teutari.

Panelistit;

Jussi Mikkola, President of Intersport Finland

Kuutti Haapanen, Head of e-commerce and marketing, Scandinavian Outdoor

Katja Remes, Digital Marketing Executive, Communications, Nordic, Amer Sports Suomi

Henriikka Reinman, Influencer @aamukahvilla 

Pauliina Pajunen, Head of Influencer Network at Indieplace Oy

 

15:30 TERVETULOA MUOTI- JA URHEILUKAUPPA RY:N SPORTTIRYHMÄÄN – yhdistyksen uudet tuulet

Velimatti Kankaanpää, Muoti- ja urheilukauppa ry

 

15:45 TILAISUUDEN YHTEENVETO

Hanna-Liisa Erkheikki, UVT ry

16:00 TILAISUUS PÄÄTTYY

 

ILMOITTAUTUMINEN 22.11.2019 MENNESSÄ; https://my.surveypal.com/Ispo-Academy-Finland-26.11.2019

OSALLISTUMISMAKSU (sisältää lounaan ja tarjoilut)

UVT ja TMA jäsenet: 70€ / hlö

muut kuin UVT:n tai TMA:n jäsenet: 120€ / hlö

PERUUTUSEHDOT

Ilmoittautumisen voi peruuttaa veloituksetta 19.11. asti. Ilman peruutusta seminaarista pois jääneiltä perimme osallistumismaksun. Estyneen osallistujan tilalle voi osallistua toinen henkilö.

LISÄTIETOJA

Hanna-Liisa Erkheikki, , puh. 040 5241718

Tilaisuuden järjestävät ISPO Skandinavia, Urheilun Vähittäis- ja Tukkukauppa ry ja Muoti- ja urheilukauppa ry.

Pidämme oikeuden muuttaa ohjelmaa meistä riippumattomista, odottamattomista syistä.