Speedon kampanja haastaa tekemään hyvää uimalla

Speedon kampanja haastaa tekemään hyvää uimalla

Don’t be a slave to your routines! Speedon kampanja haastaa suomalaiset uimaan ja lahjoittaa uimalippuja ja -varusteita vähävaraisille perheille.

Mitä tapahtuu, kun uintivalmentaja ja entinen olympiauimari Matti Rajakylä pistetään altaaseen treenaamaan Martina Aitolehden, Heidi Sohlbergin, Johannes Hattusen sekä Satu-Maarit Urtin kanssa. Jokaiselle Speedon 4-weeks-challenge -haastekisan osallistujalle laaditaan oma neljän viikon treeniohjelma, jonka aikana he haastavat Matti Rajakylän johdolla itsensä ja seuraajansa mukaan rikkomaan arjen treenirutiinit. Samalla kerätään uimalippuja ja -varusteita Hope ry:lle.

Speedon haastekampanjan ideana on valita, kenen Squad-jäsenen uimahaasteeseen lähtee mukaan, kuvata oma uintitreeni ja käyttää valittua kampanjan aihetunnistetta omassa postauksessa. Jokaisesta mukaan lähteneestä rohkeasta rutiinien rikkojasta tänä vuonna 90 vuotta täyttävä Speedo lahjoittaa Hope ry:n avustuksella uimalippuja ja -varusteita vähävaraisille suomalaisille perheille.

Kampanjan tavoitteena on muistuttaa suomalaisia, että uiminen on yksi monipuolisimmista liikuntalajeista ja keinoista ylläpitää lihaskuntoa. Kampanja muistuttaa meitä myös siitä, että uimataito kuuluu jokaiselle.

– Vaikka nivelet eivät enää kestäisi juoksua tai edes pidempää kävelyä, niin vedessä pystymme liikuttamaan kehoamme ja harjoittamaan lihaksistoamme kokonaisvaltaisesti rajoitteista huolimatta. Vedessä olemisesta ja siinä liikkumisesta meillä kaikilla on mielestäni vielä valtavasti opittavaa, kuvailee uintivalmentaja ja entinen olympiatason kilpauimari Matti Rajakylä.

– Koen tällä hetkellä tehtäväkseni opettaa uintia ihan tavallisille harrastajille. Vaikka uimisen opettelussa tekniikka on tärkeätä, niin kehittymiseen vaikuttavat paljon myös uimiselle asetetut tavoitteet ja oma motivaatio. On eri asia treenata matalan sykkeen peruskuntotreeniä kuin esimerkiksi haastavaa uintiosuutta nopeatempoiseen triathloniin. 

Speedon 4-weeks-challengen osallistujat
Speedon 4-weeks-challengen osallistujat
valmentaja Matti Rajakylä
valmentaja Matti Rajakylä
Heidi Sohlberg
Heidi Sohlberg
Satu-Maarit Urtti
Satu-Maarit Urtti
Johannes Hattunen
Johannes Hattunen
Martina Aitolehti
Martina Aitolehti

Vähävaraiselle perheelle harrastaminen voi olla haaste

Suomessa on 100 000 lasta, joiden katsotaan elävän vähävaraisissa perheissä. Vuonna 2009 aktiivisten äitien aloitteesta perustettu Hope ry on kasvanut vajaassa kymmenessä vuodessa 20 paikallisyksikköä käsittäväksi organisaatioksi. Vakituisia työntekijöitä on kaksi, kaikki muu toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen.

-Me emme voi poistaa köyhyyttä, mutta me voimme lieventää omalta osaltamme sen vaikutusta lasten arkeen. Viime vuonna autoimme erilaisilla keräyksillä ja yrityslahjoituksilla 17 000 vähävaraisen perheen lasta ja nuorta. Meiltä kysytään jatkuvasti uimavarusteita ja uimalippuja. Kymmenen euron uimalippu tai uimahousut voi tuntua pieneltä summalta. Vähävaraiselle perheelle se voi kuitenkin olla este lähteä yhteiselle uimareissulle esimerkiksi työttömyyden tai perheenjäsenen sairastumisen myötä, kertoo Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

Hyppää altaaseen ja postaa!

Speedon haastekisan uimarit saavat Matilta kunkin tavoitteiden mukaisesti räätälöidyt henkilökohtaiset treeniohjelmat, jotka julkaistaan kampanjan aikana. Yleisö voi valita Squad-jäsenistä oman seurattavan ja lähteä näin treenihaasteeseen mukaan kannustamaan.

Speedon neljän viikon haastekampanja alkoi ensimmäisillä uintitreeneillä 21.5. ja päättyy 17.6. Juhannuksen tienoilla tiedämme, kuka Speedon Squadin treenaajista saa kerättyä eniten omia #-tunnuksia ja paljonko Hope ry:lle saadaan kerättyä uimalippuja ja -varusteita! Haastekisan etenemistä voi seurata Squad-jäsenten henkilökohtaisissa some-kanavissa sekä Speedon nettisivuilla ja somessa.

Kampanjatunnukset:

#Mattispeedochallenge, #Martinaspeedochallenge, #Heidispeedochallenge, #Johannesspeedochallenge, #Satumaaritspeedochallenge, #dontbeaslavetoyourroutines, #speedochallenge, #hopery, #speedofinland

Instagram & Facebook: @speedofinland

Jussi Ovaskainen312 Artikkelia

    Helly Hansen ja Elämysmatkat laajaan yhteistyöhön

    Helly Hansen ja Elämysmatkat laajaan yhteistyöhön

    Teknisistä ammattilaisille ja huippu-urheilijoille suunnitelluista vaatteistaan tunnettu Helly Hansen sekä sporttisia matkoja ja tapahtumia järjestävä Elämys Group ovat sopineet laajasta yhteistyöstä. Elämys Groupin matkoille ja yritystapahtumiin osallistuvien tarpeet huomioidaan jatkossa myös vaatteiden osalta. Helly Hansenin tuotteet ovat ammattilaisten kehittämiä ja…

    Hyvinvointimatkailu suosiossa - Suomi näyttää esimerkkiä

    Hyvinvointimatkailu suosiossa - Suomi näyttää esimerkkiä

    Yli 100 000 ihmistä 160 eri maasta osallistui Hintsa Performancen hyvinvointikyselyyn Visit Finlandin Rent a Finn -sivustolla. Kyselyn perusteella riittämätön uni ja palautuminen näyttävät olevan globaaleja haasteita. Vastanneista jopa kolmasosa (33 %) nukkuu alle kuusi tuntia yössä ja puolet (51…

    Helsinki Outletista sporttivaatteita sopuhintaan

    Helsinki Outletista sporttivaatteita sopuhintaan

    Viikko sitten Helsingin Heikinlaaksoon, Vantaan Ikean välittömään läheisyyteen, avattiin Helsinki Outlet. Outlet-kylässä kaupataan varsinaisella sesongilla myymättä jääneitä tuotteita huomattavin alennuksin. Outlet-kylien vetonaulana ovat yleensä muotivaatteet, mutta Helsinki Outletista löytyy tarjontaa myös sportti- ja ulkoiluvaatteista. Myymälöitä on seuraavilla merkeillä: Björn Borg,…