GoExpo Winter Innovations nostaa sporttialan uutuudet esille

GoExpo Winter Innovations nostaa sporttialan uutuudet esille

Helsingin Messukeskuksessa järjestettävän GoExpo Winterin (15.-17.11.2019) yhteydessä järjestetään uusi innovaatiokilpailu, johon voivat ottaa osaa talviurheiluun liittyvät startupit ja innovaatioiden kehittäjät. GoExpo Winter Innovations tuo yhteen alan uutuudet ja koko talviurheilun toimialan. Innovaatiokilpailu järjestetään GoExpo Winter -messuilla perjantaina 15.11. Messukeskuksessa.

Innovations-kilpailu on tarkoitettu yrityksille, joilla on uudenlaisia tuotteita tai palveluita talvisiin olosuhteisiin, olipa lajina patikointi, laskettelu tai mikä tahansa talvinen ulkoilumuoto. Kilpailun short-listalle valitaan 25 yritystä, jotka kaikki pääsevät yhteisosastolla esille Goexpo Winter -tapahtumassa. Kilpailun raadin valitsemat 10 finalistia pitchaavat tapahtuman ohjelmalavalla sekä messuvieraille että raadille, ja voittaja julkistetaan kaikkien esitysten päätteeksi. Messuympäristö antaa startup-yrityksille mahdollisuuden kerätä palautetta kuluttajilta esimerkiksi tuotekehityksen tueksi.

”GoExpo Winter Innovations tuo yhteen sellaiset yritykset ja toimijat, jotka muuten eivät kohtaisi luontevasti missään. Messukeskus haluaa olla edelläkävijä ja tuoda uutuuksia ja innovaatioita esiin, erilaisten sidosryhmien äärelle. Messuilla startup-yritykset ja muut pienet toimijat tapaavat paitsi toisiaan ja alan isompia yrityksiä, myös median edustajia ja kuluttajia,” kertoo Messukeskuksen myyntiryhmäpäällikkö Tanja Pasila.

GoExpo Winter Innovations toteutetaan yhdessä Smashin ja Münchenin kansainvälisten talviurheilumessujen, ISPOn kanssa. Smash on urheilu- ja liikuntateknologioiden kohtaamispaikka, joka esittelee urheiluteknologian innovaatioita. Smashissa kohtaavat start-upit ja kasvuyritykset, isot yritykset sekä järjestöt.

”Smash on ollut maailmanlaajuisesti ja erityisesti Euroopassa ensimmäinen paikka, missä uudet urheilu- ja terveysliikuntateknologian innovaatiot ovat päässeet esille ammattilaisille ja sijoittajille. Olemme erittäin innoissaan mahdollisuudesta tuoda yhdessä GoExpo Winterin kanssa uutuudet myös kuluttajien tietoisuuteen. Smash on ollut toteuttamassa uusia ja innovatiivisia tapahtumia jo useamman vuoden, minkä osaamisen ja kokemuksen tuomme myös GoExpo Winter tapahtumaan. On hienoa nähdä, kuinka voimme yhdessä GoExpo Winterin kanssa olla toteuttamassa uusia konsepteja käytäntöön sekä toimia edelläkävijöinä urheilun ja hyvinvoinnin parissa”, visioi Juuso Ilmelä Smash Eventsistä.

Vuosittain järjestettävä ISPO on maailman suurin talviurheilualan ammattimessutapahtuma. GoExpo Winter Innovation -voittaja saa osaston tammikuussa 2020 järjestettävillä ISPO-messuille, mikä antaa voittajalle mahdollisuuden tuoda osaamistaan esille myös kansainvälisesti.

”Suomessa on hyvät edellytykset innovaatioiden syntymiselle. Koulutuksen taso on korkea, ja meillä on kattava tukijärjestelmä alkuvaiheen teknologiayrittäjille. Mittaamisessa ja analytiikassa olemme globaalisti johtava toimija, ja meillä innovaatiot keskittyvät ennen muuta hyvinvoinnin lisäämiseen teknologian avulla. Tavoitteena on yleensä saada ihmiset liikkumaan ja voimaan paremmin”, kertoo GoExpo Winter Innovations -kilpailun tuottaja Miikka Neuvonen.

GoExpo Winter on aktiivisen talviharrastajan tapahtuma lumella, jäällä, luonnossa tai sisällä liikkuville. Tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 15.‒17.11.2019. Samaan aikaan GoExpo Winterin kanssa järjestetään pelitapahtuma GameXpo. 

Jussi Ovaskainen304 Artikkelia

    Halti esitteli hiihtomaajoukkueen uudet kisa-asut

    Halti esitteli hiihtomaajoukkueen uudet kisa-asut

    Marraskuun lopussa alkavalla maailmancup-kaudella hiihtomaajoukkue kilpailee  upeassa sinivalkoisessa kisa-asussa. ”Liekki” -nimeä kantava kilpailuasu on yhdistelmä teknisiä, sekä liikkuvuutta ja hengittävyyttä lisääviä yksityiskohtia. Ominaisuudet takaavat urheilijoille maksimaalisen tuen itse suoritukseen. Halti on Suomen Hiihtoliiton pääyhteistyökumppani ja vaatettaa maastohiihdon, yhdistetyn ja mäkihypyn…

    Haglöfs muistaa juurensa

    Haglöfs muistaa juurensa

    Ruotsin Taalainmaailta kotoisin olevalla Haglöfsilla arvostetaan yhtiön pitkää historiaa. Uusi mallisto on rakennettu pitkälti taalainmaalaisen kurbit-kuvion ympärille. Printti on nimetty Dalarnaksi, jossa yhdistyy rohkeat värit sekä modernit kukkakuviot. Lämmittää märkänäkin Skandinavisessa ulkoilmassa on vaikea välttyä kelien vaihteluilta. Syksyllä ja talvella…

    Sasta juhlii juurevasti 50 vuotista taivaltaan

    Sasta juhlii juurevasti 50 vuotista taivaltaan

    Luonnonystäviä jo puolen vuosisadan ajan pukenut suomalainen Sasta juhlistaa merkkipäiviään tekemällä yhteistyötä muiden, samat kestävät arvot jakavien kotimaisia laatumerkkien kanssa. Sastan juhlavuosijulkistusten tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja osaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Vuoden kolmas kumppanijulkistus…