Kivijalan menestyksen taikaresepti, Magic Sauce of Retail

Kivijalan menestyksen taikaresepti, Magic Sauce of Retail

Kuvassa tilaisuudessa esiintyneet Harri Kaasinen, Ilona Oksanen, Jari Tuominen, Niels Christian Hellmund Jensen ja Richard vonKaufmann
Kuvassa tilaisuudessa esiintyneet Harri Kaasinen, Ilona Oksanen, Jari Tuominen, Niels Christian Hellmund Jensen ja Richard vonKaufmann

Eilen perehdyttiin tulevaisuuden retailin menestysreseptiin urheilu- ja muotikaupan ammattilaisten koulutusaamupäivässä. Tilaisuus pidettiin Sofia Future Farmissa ja sen järjestivät UVT ja TMA. Tarjolla oli monipuolinen kattaus inspiroivaa sisältöä erityisesti kivijalkakaupan elämykselliseen ostokokemukseen vaikuttavista trendeistä ja lainalaisuuksista. Erityistä huomiota kiinnitettiin myös tunteita herätteleviin aistikokemuksiin -koska faktahan on, että 90% ostopäätöksistä tehdään tiedostamatta eli tunteella.

Aamupäivän pääpuhuja, Werk retailin (www.werkretail.com) Ilona Oksanen paneutui osiossaan retailstrategiaan ja kuluttajakokemusta tulevaisuuden kaupassa ohjaaviin tärkeimpiin eri elementit sekä siihen kuinka visuaalisuuden hyötyjä voi mitata. WERK Retail on kaupan konsepti- ja visuaaliseen kehitykseen erikoistunut toimisto, joka tarjoaa työkaluja monikanavaisen kaupan brändinhallintaan, retail konseptien kehitykseen sekä visuaalisen työskentelyn tuloksellisuuteen. Yritys casena kuultiin miten The Athletes’ Footin yhtenäinen brändi-imago ja visuaalinen tarina on toteutettu koko myyntiketjussa.  

Kenzenin (www.kenzen.fi) Jari Tuominen herätteli kuulijoiden hajuaistit ja laajensi ymmärrystä funktionaalisten tuoksujen ja neuromarkkinoinnin kiehtovasta maailmasta. Tuoksut ympäröivät meitä kaikkialla. Ne ovat liimaa aivoissa eri aistien välillä ja antavat meille aisti-informaatiota ympäristöstämme. Tuoksujen vahva emotionaalisuus vaikuttaa meihin alitajuntaisesti, myös asiakkaina ja tämän hyödyntäminen markkinoinnissa kasvaa jatkuvasti.  

GT Musiikkilupien (www.musiikkiluvat.fi) Harri Kaasinen puolestaan avasi äänimaailmaan liittyviä mahdollisuuksia. Sopivan ja miellyttävän musiikin merkityksestä ostotodennäköisyyttä lisäävänä tekijänä on selkeää näyttöä. Musiikki ei ainoastaan saa kuluttajia ostamaan enemmän vaan myös maksamaan paremman hinnan.

Teknologiamausteen aamupäivään toi Richard vonKaufmann ja PriceTap -applikaatio (www.pricetap.io), joka mahdollistaa dataan perustuvan myyjän ja asiakkaan välisen kustomoidun kommunikoinnin ja kuluttajalle henkilökohtaisesti räätälöidyt tarjoukset ja hinnoittelun.

Instore Agency ja Nordic hangers olivat mukana tapahtumassa retail tarvikkeillaan.

Kiitos kaikille paikallaolleille

Hanna-Liisa Erkheikki7 Artikkelia

    Kaupan kasvun kiihdyttäjät -ISPO Academy raporttia Tukholmasta

    Kaupan kasvun kiihdyttäjät -ISPO Academy raporttia Tukholmasta

    ”Its time to do or die” sanoi HuginBizn Martin Kössler avaussanoissaan viime viikolla Tukholmassa pidetyssä pohjoismaisessa ISPO akatemiassa, joka keskittyi digitaalisten markkina-alustojen vaikutukseen vähittäiskaupassa. Digitaalisuus on tullut jäädäkseen ja on suurin kaupan kasvun kiihdyttäjä tulevaisuudessa. Digitaalinen distruptio, uusiin teknologioihin perustuvat…

    Urheilu- ja muotikaupan vastuullisuuskokous 14.5.2019 klo 13-16

    Urheilu- ja muotikaupan vastuullisuuskokous 14.5.2019 klo 13-16

    Vaate- ja tekstiiliteollisuuden kuormittavuus nousee otsikoihin yhä uudestaan. Mikromuovit ja muovit askarruttavat niin kuluttajia kuin yrityksissä. Kiertotaloudesta etsitään ratkaisumalleja materiaalien uudelleenkäytölle. Vastuullisuudesta on tullut, ei vain jokapäiväinen puheenaihe alalla kuin alalla, vaan myös liiketoimintaa ohjaava tekijä. UVT järjestää yhdessä TMA:n…

    .

    .

    Urheilu- ja muotikaupan alan ammattilainen! Tule kuulemaan urheilu- ja muotialan uusista virtauksista. Ajankohta: 21. maaliskuuta 2019, klo 9.00-12.45 Paikka: Sofia Future Farm, Sofiankatu 4, Helsinki www.sofiafuturefarm.fi Ohjelma: 8.30 alkaen aamukahvitarjoilu 9.00 Magic Sauce of Retail, Ilona Oksanen, Werk Retail www.werkretail.com.…