Kivijalan menestyksen taikaresepti, Magic Sauce of Retail

Kivijalan menestyksen taikaresepti, Magic Sauce of Retail

Kuvassa tilaisuudessa esiintyneet Harri Kaasinen, Ilona Oksanen, Jari Tuominen, Niels Christian Hellmund Jensen ja Richard vonKaufmann
Kuvassa tilaisuudessa esiintyneet Harri Kaasinen, Ilona Oksanen, Jari Tuominen, Niels Christian Hellmund Jensen ja Richard vonKaufmann

Eilen perehdyttiin tulevaisuuden retailin menestysreseptiin urheilu- ja muotikaupan ammattilaisten koulutusaamupäivässä. Tilaisuus pidettiin Sofia Future Farmissa ja sen järjestivät UVT ja TMA. Tarjolla oli monipuolinen kattaus inspiroivaa sisältöä erityisesti kivijalkakaupan elämykselliseen ostokokemukseen vaikuttavista trendeistä ja lainalaisuuksista. Erityistä huomiota kiinnitettiin myös tunteita herätteleviin aistikokemuksiin -koska faktahan on, että 90% ostopäätöksistä tehdään tiedostamatta eli tunteella.

Aamupäivän pääpuhuja, Werk retailin (www.werkretail.com) Ilona Oksanen paneutui osiossaan retailstrategiaan ja kuluttajakokemusta tulevaisuuden kaupassa ohjaaviin tärkeimpiin eri elementit sekä siihen kuinka visuaalisuuden hyötyjä voi mitata. WERK Retail on kaupan konsepti- ja visuaaliseen kehitykseen erikoistunut toimisto, joka tarjoaa työkaluja monikanavaisen kaupan brändinhallintaan, retail konseptien kehitykseen sekä visuaalisen työskentelyn tuloksellisuuteen. Yritys casena kuultiin miten The Athletes’ Footin yhtenäinen brändi-imago ja visuaalinen tarina on toteutettu koko myyntiketjussa.  

Kenzenin (www.kenzen.fi) Jari Tuominen herätteli kuulijoiden hajuaistit ja laajensi ymmärrystä funktionaalisten tuoksujen ja neuromarkkinoinnin kiehtovasta maailmasta. Tuoksut ympäröivät meitä kaikkialla. Ne ovat liimaa aivoissa eri aistien välillä ja antavat meille aisti-informaatiota ympäristöstämme. Tuoksujen vahva emotionaalisuus vaikuttaa meihin alitajuntaisesti, myös asiakkaina ja tämän hyödyntäminen markkinoinnissa kasvaa jatkuvasti.  

GT Musiikkilupien (www.musiikkiluvat.fi) Harri Kaasinen puolestaan avasi äänimaailmaan liittyviä mahdollisuuksia. Sopivan ja miellyttävän musiikin merkityksestä ostotodennäköisyyttä lisäävänä tekijänä on selkeää näyttöä. Musiikki ei ainoastaan saa kuluttajia ostamaan enemmän vaan myös maksamaan paremman hinnan.

Teknologiamausteen aamupäivään toi Richard vonKaufmann ja PriceTap -applikaatio (www.pricetap.io), joka mahdollistaa dataan perustuvan myyjän ja asiakkaan välisen kustomoidun kommunikoinnin ja kuluttajalle henkilökohtaisesti räätälöidyt tarjoukset ja hinnoittelun.

Instore Agency ja Nordic hangers olivat mukana tapahtumassa retail tarvikkeillaan.

Kiitos kaikille paikallaolleille

Hanna-Liisa Erkheikki11 Artikkelia

    Alppihiihtäjät tehdään kesällä

    Alppihiihtäjät tehdään kesällä

    Alppimaajoukkueen edustus oli tänään mukana vaatesponsorinsa Helly Hansenin kanssa Akvamariini PR-toimiston kesäpäivässä Helsingissä. Nella Korpio, Arttu Niemelä ja Samu Torsti, joiden kesäloma on jo ohi kun muut vasta aloittelevat kesänviettoaan, kertoivat mistä alppihiihtäjän arki koostuu ja mitkä ovat fiilikset uuteen…

    Sasta etsii vahvistusta myyntitiimiinsä - työpaikkailmoitus

    Sasta etsii vahvistusta myyntitiimiinsä - työpaikkailmoitus

    Sasta Oy on innovatiivinen suomalainen perheyritys, jonka juuret ovat syvällä Pohjois-Karjalan erämaassa, Nurmeksessa. Sastan tarina on saanut alkunsa vuonna 1969 tarpeesta pärjätä karuissa luonnonoloissa. Jo yli 50 vuoden kokemuksella Sasta markkinoi ja valmistuttaa korkealuokkaisia outdoor- ja metsästysvaatteita. Kotimaan markkinoiden lisäksi…

    Light My Fire otti ekoharppauksen öljypohjaisista biopohjaisiin muoveihin

    Light My Fire otti ekoharppauksen öljypohjaisista biopohjaisiin muoveihin

    Ruotsalainen muoviastioiden ja -aterimien valmistaja, Light My Fire, on kutistanut hiilijalanjälkensä uudistamalla materiaalinsa vuonna 2019. Yritys on siirtynyt käyttämään tuotteissaan biopohjaisia muoveja öljypohjaisten asemesta. Biomassan osuus vaihtelee tuotteissa niiden käyttötarkoituksen vaatimien ominaisuuksien mukaan. Suurimmassa osassa se on noin 96 prosenttia.…