Kivijalan menestyksen taikaresepti, Magic Sauce of Retail

Kivijalan menestyksen taikaresepti, Magic Sauce of Retail

Kuvassa tilaisuudessa esiintyneet Harri Kaasinen, Ilona Oksanen, Jari Tuominen, Niels Christian Hellmund Jensen ja Richard vonKaufmann
Kuvassa tilaisuudessa esiintyneet Harri Kaasinen, Ilona Oksanen, Jari Tuominen, Niels Christian Hellmund Jensen ja Richard vonKaufmann

Eilen perehdyttiin tulevaisuuden retailin menestysreseptiin urheilu- ja muotikaupan ammattilaisten koulutusaamupäivässä. Tilaisuus pidettiin Sofia Future Farmissa ja sen järjestivät UVT ja TMA. Tarjolla oli monipuolinen kattaus inspiroivaa sisältöä erityisesti kivijalkakaupan elämykselliseen ostokokemukseen vaikuttavista trendeistä ja lainalaisuuksista. Erityistä huomiota kiinnitettiin myös tunteita herätteleviin aistikokemuksiin -koska faktahan on, että 90% ostopäätöksistä tehdään tiedostamatta eli tunteella.

Aamupäivän pääpuhuja, Werk retailin (www.werkretail.com) Ilona Oksanen paneutui osiossaan retailstrategiaan ja kuluttajakokemusta tulevaisuuden kaupassa ohjaaviin tärkeimpiin eri elementit sekä siihen kuinka visuaalisuuden hyötyjä voi mitata. WERK Retail on kaupan konsepti- ja visuaaliseen kehitykseen erikoistunut toimisto, joka tarjoaa työkaluja monikanavaisen kaupan brändinhallintaan, retail konseptien kehitykseen sekä visuaalisen työskentelyn tuloksellisuuteen. Yritys casena kuultiin miten The Athletes’ Footin yhtenäinen brändi-imago ja visuaalinen tarina on toteutettu koko myyntiketjussa.  

Kenzenin (www.kenzen.fi) Jari Tuominen herätteli kuulijoiden hajuaistit ja laajensi ymmärrystä funktionaalisten tuoksujen ja neuromarkkinoinnin kiehtovasta maailmasta. Tuoksut ympäröivät meitä kaikkialla. Ne ovat liimaa aivoissa eri aistien välillä ja antavat meille aisti-informaatiota ympäristöstämme. Tuoksujen vahva emotionaalisuus vaikuttaa meihin alitajuntaisesti, myös asiakkaina ja tämän hyödyntäminen markkinoinnissa kasvaa jatkuvasti.  

GT Musiikkilupien (www.musiikkiluvat.fi) Harri Kaasinen puolestaan avasi äänimaailmaan liittyviä mahdollisuuksia. Sopivan ja miellyttävän musiikin merkityksestä ostotodennäköisyyttä lisäävänä tekijänä on selkeää näyttöä. Musiikki ei ainoastaan saa kuluttajia ostamaan enemmän vaan myös maksamaan paremman hinnan.

Teknologiamausteen aamupäivään toi Richard vonKaufmann ja PriceTap -applikaatio (www.pricetap.io), joka mahdollistaa dataan perustuvan myyjän ja asiakkaan välisen kustomoidun kommunikoinnin ja kuluttajalle henkilökohtaisesti räätälöidyt tarjoukset ja hinnoittelun.

Instore Agency ja Nordic hangers olivat mukana tapahtumassa retail tarvikkeillaan.

Kiitos kaikille paikallaolleille

Hanna-Liisa Erkheikki17 Artikkelia

    Helsinki Cup näkyy ja kuuluu ympäri pääkaupunkia

    Helsinki Cup näkyy ja kuuluu ympäri pääkaupunkia

    Tällä viikolla Helsingin urheilukentillä ja kaduilla käy kuhina kun juniorijalkapalloturnaus Helsinki Cup kerää kaupunkiin yli 20 000 nuorta futaria eri puolilta Suomea ja 20 muusta maasta. Vuodesta 1976 lähtien järjestetty tapahtuma on kasvanut yhdeksi Euroopan suurimmista junioriturnauksista. Alkujaan vain pojille järjestetty…

    Fjällräven Classic juhlistaa outdoor -elämäntapaa ja laajenee entisestään

    Fjällräven Classic juhlistaa outdoor -elämäntapaa ja laajenee entisestään

    Vuodesta 2005 Pohjois-Ruotsin Kungsledenin maisemissa järjestetty Fjällräven Classic on elämyksellinen vaellustapahtuma, joka juhlistaa outdoor elämäntapaa ja joka on suunniteltu niin että kokemattomammatkin vaeltajat voivat sille osallistua. Vaelluksen reitin varrelta saa ruokaa ja polttoainetta retkikeittimeen sekä tarvittaessa myös hyviä nevoja ja…

    Team Rynkeby – God Morgon Helsinki saapui onnellisesti Pariisiin!

    Team Rynkeby – God Morgon Helsinki saapui onnellisesti Pariisiin!

    Reilu viikko sitten Helsingistä alkanut Team Rynkeby – God morgon hyväntekeväisyyspyöräily, 1200km taival pyörillä Pariisiin #pientenpuolesta päättyi lauantaina aurinkoisissa tunnelmissa, paikallisten kannustaessa juhlavasti kunniakujassa. Viimeisen päivän leki oli lyhyin kaikista vain 100km, mutta suurkaupunki Pariisin sokkeloisille kaduille, vilkkaaseen liikenteeseen ja…