Tunturi suoraviivaisti organisaatiota ja laajensi reviiriä

Hollantilaisen pyöräjätin Accell Groupin omistama Tunturi Oy LTD vastaa jatkossa konsernin toiminnoista Suomessa, Ruotsissa sekä Norjassa.

Taustalla on Ruotsissa olleen tytäryhtiön Vartexin fitness- ja moottoripyörävaraosaliiketoimintojen myyminen ja vain polkupyöriin keskittyvän Tunturi Sweden Ab perustaminen. Ruotsissa ei ole enää omaa toimitusjohtajaa. Suomessa perinteinen Tunturi-Hellberg nimi muutettiin alkuperäiseksi Tunturi Oy LTD:ksi, joka on nimenä jo 100 vuotta vanha. Norjan tytäryhtiö on vielä perusteilla.

Riku-Pekka Mikkonen kantaa jatkossa titteliä Director, Sales & Marketing Nordics at Tunturi Oy Ltd. Hän kertoo taustalla tapahtuneiden muutosten syitä.

Meillä on nyt Nordicissa yksinkertaistettu organisaatio, jossa kaikilla on selkeämmät vastuualueet. Haemme merkittävää markkinaosuutta pohjoismaissa ja haluamme olla varteenotettavin kumppani asiakkaillemme. Meillä on esimerkiksi merkittävä uusi partneruus SGN-sportin kanssa Ruotsissa. Intohimolla on edelleen sijaa kovan bisneksen lomassa.

Muutokset vaikuttavat myös käytännön tekemiseen konsernitasolla.

Me kuulumme jatkossa Accell Groupin CEU-Regioonaan, jota johdetaan Saksasta käsin. Ruotisissa laajennamme markkinoita Ghost-, Winora-, Haibike- sekä Tunturi-pyörämerkeillä. Suomessa nostamme Winoran jatkossa laajemmin esille, esimerkiksi heidän cargopyöränsä ovat aivan upeita.

Riku-Pekka Mikkosen lisäksi Jaakko Kamppisen reviiri ulottuu jatkossa myös Ruotsiin ja Norjaan. Kamppisen uusi titteli on Head of Nordic Sales. Hänen vastuullaan on pohjoismaiden myynti sekä tietyt avainasiakkaat.

Ben Ruda on pitkänlinjan sporttialan ammattilainen, joka siirtyi Tunturille Amer Sportsin palveluksesta. Hänen vastuualueenaan on Itä-Suomi, hiihtokeskukset sekä bike parkit. Myös muutama Ruotsin Lapin hiihtokeskus kuuluu hänen reviiriinsä.

Eerik Aution on markkinoinnin ammattilainen, jonka vastuulla ovat yhtiön somekanavat, retail-markkinointi sekä sponsorointi. Tavoitteena on saada yhteinen kuluttajakommunikontimalli Nordic-alueelle sekä brändinäkyvyyden parantaminen jälleenmyyntikanavissa, digitaalisissa sekä kivijaloissa.

Registration

Forgotten Password?