Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Suomen urheilukaupan ammattimedia

Polar Electro panostaa tietoturvallisuuteen

Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin loppukeväällä teettämän kuluttajatutkimuksen mukaan suomalaiset kokevat tietoturvaan liittyvät uhkakuvat merkittävinä huomattavasti aiempaa laajemmin.

Haittaohjelmat ja laitteiden puutteellinen tekninen tietoturva sekä netti- ja sähköpostihuijaukset koettiin yleisimmin uhkiksi. Lisäksi laitteiden ja sovellusten käyttäjistä keräämien tietojen käyttö huolestutti vastaajia. Kutakin edellä mainittua piti merkittävänä uhkana yli 60 prosenttia suomalaisista.

Samaan aikaan yhä useampaan kotitalouteen on hankittu kännyköiden ja tietokoneiden lisäksi muitakin nettiin kytkettyjä laitteita. Samaan aikaan on kasvanut myös tietoisuus siitä, että nettiin kytkettävä älylaite, kuten aktiivisuusranneke, turvakamera tai älyvalaisin, voi jakaa tietoja luvatta ulkopuolisille.

Kuluttajakäyttöön tarkoitetuille älylaitteille on voinut vuoden 2019 lopusta lähtien hakea Traficomin myöntämää Tietoturvamerkkiä. Merkin tarkoitus on helpottaa tietoturvallisten laitteiden valintaa. Saadakseen Tietoturvamerkin tuotteen tulee täyttää Traficomin Kyberturvallisuuskeskuksen asettamat tietoturvavaatimukset.

Uusimmat Tietoturvamerkit myönnettiin syyskuussa Polar Electro Oy:n kahdelle multisport-kellolle, Polar Vantage M:lle ja Polar Vantage V:lle. Näiden myötä Polarin Tietoturvamerkin saaneiden tuotteiden määrä kasvoi kolmeen, sillä Polar Ignite on ensimmäinen merkin saanut urheilukello.

Jaa uutinen